Ga naar de inhoud

Bureau Gerritsen viert 25-jarig lustrum met 25% ‘lente-korting’ op alle individuele trajecten!

    Lustrum 25 jaar 1997-2022 Bureau Gerritsen

    Het eerste jaar van Bureau Gerritsen (Gerritsen Adviesgroep):

    Hoe het allemaal begon.

    Dit jaar precies 25 jaar geleden, op 21 maart, start van de lente in 1997, was de feestelijke opening en start van Gerritsen Adviesgroep (eerste naam van Bureau Gerritsen). Velen vierden dit met ons mee. Ons eerste kantoor van anderhalve kamer groot was te klein om alle gasten te bergen. Maar gelukkig: het was mooi weer en we konden het glas buiten in de zon heffen. Ik vond het reuze spannend om een bedrijf te beginnen. Alles was natuurlijk in het begin nog onzeker. Vooral of het mij samen met mijn partner Willem IJzereef zou lukken om klanten te krijgen met ons verhaal. Maar er waren gelukkig bij onze opening veel aanmoedigende wensen en cadeaus. Eén cadeau staat me nog goed bij: een relatie van mij kwam met twee flessen wijn aan. Eén fles te openen als wij een heel bijzonder resultaat hadden behaald en de andere fles echt alleen te openen als het vreselijk tegen had gezeten. Beide zou ons overkomen. In de afgelopen 25 jaar hadden we groei, ging het ons voor de wind, maar we hebben ook best veel tegenslagen gehad die we moesten overwinnen. De eerste fles is inderdaad opengegaan toen ons een grote en geweldige opdracht werd gegund die we echt nooit hadden verwacht. De fles voor de tegenslag is gek genoeg nog steeds niet opengegaan, omdat ik bij elke tegenslag die we kregen, dacht: “er komt vast een nog grotere!” Overigens heb ik ook sterk het idee dat de 25 jaar oude wijn, die ik nog steeds zorgvuldig bewaar, niet erg lekker meer is.
    Maar het mooiste cadeau tijdens de opening van ons Bureau kwam toch van mijn toen elfjarige dochter Flor. Zij had zo haar best gedaan om een mooie tekening voor haar papa te maken. Als iets je energie geeft en een hart onder de riem steekt om er met je net gestarte bedrijf hard tegen aan te gaan is het dat wel.

    We hadden in 1997 als startend Loopbaan- en HR Adviesbureau een missie. We wilden een lans breken voor een sterkere positie van de werknemer op de arbeidsmarkt. Een sterkere positie t.o.v. de werkgever, maar vooral ook een sterkere positie voor zichzelf. Eentje waar je als werknemer weet wie je bent, wat je kan en wat je wil. Waarmee je dus wat te bieden hebt aan de organisatie en de markt of doelgroep waarvoor de organisatie werkt. We hadden als Bureau ideeën hoe je die positie van de werknemer kon versterken en gelijkwaardiger kon maken aan de werkgever. We waren daar enthousiast over en gingen er de boer mee op. Met volgende plaatje maakten we duidelijk wat we bedoelden:

    Uitgangspunt in onze filosofie was dat medewerkers en organisaties beter functioneren en beter hun klanten en markt kunnen bedienen naarmate ze zich meer pro-actief en ondernemend opstellen. Voorop stond: ken u zelf en ken uw klant of markt. In onze programma’s en begeleidingsaanbod stond dan ook zelfmanagement, persoonlijk ondernemerschap en inzetbaarheid centraal.

    Gelukkig sloegen ons verhaal en onze diensten bij verschillende bedrijven aan, waardoor we in 1997 al een vliegende start konden maken met een aantal mooie opdrachten.